Літературне читання

ВІВТОРОК 12.05.2020
Тема: "Я не ображу рідної землі!
Ніна Вернигора «Диво у долоньках»." 

1. Мовленнєва розминка



2. Прочитай слова



3. Прочитай оповідання Ніни Вернигори "Диво у долоньках" с.130-131

4. Дай відповіді на запитання с. 131

5. Перекажи оповідання.



СЕРЕДА 13.05.2020
Тема: "Здібності і таємниці братів наших менших.
Валентина Бондаренко «Розумаха»."

1. Мовленнєва розминка



2. Опрацюй слова




3. Прочитай оповідання Валентини Бондаренко "Розумаха" с.131-132

4. Дай відповіді на запитання с. 132

5. Прочитай виділені слова в оповіданні.
    За цими словами перекажи оповідання.

6. Виконай творче завдання.

Намалюй песика Розумаху.





ПОНЕДІЛОК 18.05.2020
Тема: "Краса природи є у всьому, лиш придивитися зумій.
Ліна Біленька «Казка неба»."

1. Мовленнєва розминка



2. Опрацюй слова


3. Прочитай заголовок. Що підказує тобі слово казка?

4. Прочитай вірш за Ліною Біленькою "Казка неба" с. 133

5. Дай відповіді на запитання с. 133

6. Виразно прочитай вірш с. 133


ВІВТОРОК 19.05.2020
Тема: "Казка – вигадка, та в ній – справжні факти розумій.
Микола Возіянов «Сонечко»."

1. Мовленнєва розминка



2. Опрацюй слова


3. Прочитай казку Миколи Возіянова "Сонечко" с. 134-135

4. Дай відповіді на запитання с. 135

5. Які наукові факти є в цій казці?

6. Перекажи казку с. 134-135



СЕРЕДА 20.05.2020
Тема: "Казка – вигадка, та в ній – справжні факти розумій (продовження теми).
Анна Рибалка «Вовчик і сонечка»."

1. Мовленнєва розминка



2. Опрацюй слова



3. Прочитай казку Анни Рибалки "Вовчик і сонечка" с. 135-137

4. Дай відповіді на запитання с. 137

5. Перекажи казку.


П'ЯТНИЦЯ 22.05.2020
Робота з дитячою книжкою
«Григорій Фалькович "Корова спекла коровай"»

Григорій Фалькович
КОРОВА СПЕКЛА КОРОВАЙ
У віршах Григорія Фальковича відчувається мрійливість, усмішка, забава з читачем.  На сторінках цієї книжки, яку чудово проілюструвала в ніжних акварельних тонах Євгенія Гайдамака, можна зустріти таргана-хулігана, корову, яка спекла коровай і любить ходити в кіно, нечепур та нечупар, які завжди ходять парами, та багатьох інших кумедних персонажів.



Послухай вірші з Хрестоматії Григорія Фальковича



Прочитай вірші

Григорій Фалькович
КОРОВА СПЕКЛА КОРОВАЙ
Корова спекла коровай,
Непо́спіхом сіла в трамвай,
І, доки поїздка тривала,
Нікого вона не минала:
Ні мишку, ні качку, ні квочку —
Давала усім по шматочку,
Бо змалку, у місті Лубни́,
Дружили ще в школі вони,
І разом, хоч дуже давно,
Ходили на пляж і в кіно.
Якщо хто бажає зрадіти
І давнього друга зустріти —
Є шанс скористатись трамваєм:

Приходь зі своїм короваєм. 

КОЛОСКОВА КОЛИСКОВА
Поле. Зорі. Ніч казкова.
Долинає тихий спів.
То лунає колискова:
Не людська, а колоскова —
Найніжніша колискова —
Для маленьких колосків.
Сплять озерця і ліски,
Рибки сплять, пташки і миші.
Не баріться, колоски,
Засинайте й ви скоріше.



ВСЕ, ЩО ЗВЕЧОРА НАСНИЛОСЯ
Все, що звечора наснилося,
Як воно в мені вмістилося?
Олімпійський стадіон,
І верблюд, і білий слон,
Корабель космічний,
Пломбір полуничний,
На ставку тонкий льодок,
Навіть школа й дитсадок?
Як воно в мені вмістилося,
Все, що аж до ранку снилося?
Може, я з недавніх пір —
Чарівник або факі́р *1?


*1  Факі́р – фокусник, чарівник.



ПОНЕДІЛОК 27.04.2020
Тема: "Чи добре бути нахабним?
Василь Чухліб «Заячий холодок», аудіо запис казки."
1. Мовленнєва розминка




2. Опрацювати слова



3. Прочитай загаловок оповідання на с. 123. 
    Про що може йти мова в цій казці?

4. Послухай казку


- Чи справдилися твої очікування щодо змісту казки?

5. Прочитай казку с. 123 - 125


ВІВТОРОК 28.04.2020
Тема: "Чи добре бути нахабним? (продовження)
Василь Чухліб «Заячий холодок»"

1. Мовленнєва розминка



2. Повторити читання казки за підручником с. 123-125

3. Дай відповіді на запитання с. 125

4. Перекажіть казку

5. Творча робота

    Намалюй капловухого Зайця таким, яким уявляєш його на початку та в кінці казки.



СЕРЕДА 29.04.2020
Тема: "Вчимося аналізувати інформацію.
Всеволод Нестайко «Кревет Вася»."


1. Мовленнєва розминка





2.  Прочитай слова


3. Прочитай казку за Всеволодом Нестайком "Кревет Вася" 
    с. 126 - 128

4. Дай відповіді на запитання с. 128.


ПОНЕДІЛОК 04.05.2020
Тема: "Вчимося   аналізувати інформацію (продовження теми).
Всеволод    Нестайко «Кревет Вася» (продовження.)"


1. Мовленнєва розминка



2. Прочитай казку "Кревет Вася" в особах разом з батьками
    с. 126 - 128

3. Переказати казку с. 126 - 128.


ВІВТОРОК 05.05.2020
Тема: "Читаю улюблені казки."

1. Мовленнєва розминка




2. Пограй в гру "Відгадай казку", для цього переглянь відео




3. Прочитай самостійно улюблену казку і перекажи її совїм близьким.



СЕРЕДА 06.05.2020
Тема: "Довкола стільки є краси!
Лідія Компанієць «У лісочку»."


1. Мовленнєва розминка





2. Прочитай правильно слова


3. Ознайомтесь із віршем Лідії Компанієць "У лісочку" с. 129


4. Дай відповіді на запитання с. 129

5. Прочитай вірш виразно с. 129


П'ЯТНИЦЯ 08.05.2020
Робота з дитячою книжкою
«Катерина Міхаліцина "Хто росте у парку" (скорочено)»


1. Мовленнєва розминка





2. Ознайомтесь із біографією авторки.



Катерина Міхаліцина (Оніщук) народилася 1982 року в 

Рівненській області. Закінчила Млинівську гуманітарну 

гімназію та художню школу. Отримала диплом бакалавра за

 спеціальністю «Біологія» та диплом спеціаліста за 

спеціальністю «Англійська мова та література». Зараз живе

 у Львові. Працює заступником головного редактора у 

«Видавництві Старого Лева». Друкується у різних 

періодичних виданнях, бере участь у поетично-

перекладацьких заходах, у жіночих читаннях тощо.

              Авторка чотирьох поетичних збірок, творів для дітей.

       Є володаркою премій конкурсів «Гранослов» , 

«Привітання життя»,      «Смолоскип».

         Перекладає з англійської, польської, італійської.


3. Прослухай казку Катерини Міхаліциної "Хто росте у парку", переглянувши відео




4. Розкажіть коротко, про що або про кого ви прослухали казку.

5. Попрацюй над словниковим словом.




6. Попрацюй над словами.




7. Прочитай казку
    Перейдіть за посиланням https://mala.storinka.org/катерина-міхаліцина-хто-росте-у-парку-скорочено.html


8. Дай відповіді на запитання



9. Перекажи казку


ПОНЕДІЛОК   16.03.2020
Тема:   Леся Українка – поетична квітка України.
            Леся Українка «Пісенька весняної води».
            Котики вербові – весняне диво природи.
              Надія Кирʼян «Котики».
1. Підручник с. 98
    Ознайомитись із біографією Лесі Українки.

2. Дізнатися більше про твори авторки.
    Перейти за посиланням https://казка.укр/lesja_ukrainka1.html

3. Підручник с. 98 виразно читати вірш
    с. 99 відповідати на питання

4. Підручник с. 99
    Опрацювати слова 





    Читати та переказувати казку Надії Кир'ян "Котики"

5. Підручник с. 101 - намалювати ілюстрацію до казки за власним задумом.



ВІВТОРОК   17.03.2020
Тема: Тарас Григорович Шевченко – народний поет і художник.
             Тарас Шевченко «Встала весна…»
1. Підручник с. 102
    Ознайомитись із біографією Тараса Шевченка

    Цікавинка















  2. Виконайте усно завдання
















3. Ознайомлення з творчістю поета. Усно зроби завдання.
















4. Підручник с. 102 виразно читати вірш "Встала весна..." та вчити його напам'ять.


СЕРЕДА 18.03.2020
Тема: Свято Пасхи недалечко.
            Ніна Куфко «Свято Пасхи недалечко».

1. Підручник с. 103 (вгорі) зробити завдання зі словами.





2. Ознайомитись із віршем Ніни Куфко "Свято Пасхи недалечко"
    Опрацювання словникових слів:

 



3. Дати відповіді на запитання
4. Прослухати казку про писанку



5. Опрацювати слова





Підручник с. 104-105 читати, переказувати


П'ЯТНИЦЯ 20.03.2020
Тема: Найдорожче – чесність.
            Аліна Туз «Про Михася та Люка Скайуокера».
1. Підручник с. 105 (знизу)

    Опрацювати слова





2. Підручник с. 106 - 107
    Читати, переказувати твір Аліни Туз "Про Михася та Люка Скайвокера"
    с. 107 - дати відповіді на запитання

3. Підручник с. 108
    Опрацювати словосполучення, нагадати дітям про ПРЯМЕ та ПЕРЕНОСНЕ значення слова.








4. Підручник с. 108
    Прочитати правильно слова






5. Підручник с. 108-109
   Читати, переказувати казку Зірки Мензатюк "Золоте серце"
    Знайти слова, які вжиті в прямому та переносному значенні.


ПОНЕДІЛОК  30.03.2020
Тема: Цікаві історії, пригоди.
             Катерина Василенко «НЛО».
1. Підручник с. 109
    Опрацювати слова





    Ознайомитись із словом НЛО.
2. Підручник с.110-111
    Читати, переказувати оповідання Катерини Василенко "НЛО"
3. Підручник с. 111 - дати відповіді на запитання
4. Читати оповідання в особах.


ВІВТОРОК 31.03.2020
Тема: Коли буває соромно?
            Леонід Нечаєв «Про жовті грушки і червоні вушка».
1. Підручник с. 111
    Опрацювати слова





2. Підручник с. 111-112
    Читати, переказувати оповідання Леоніда Нечаєва "Про жовті грушки та червоні вушка"

3. Ознайомитись із словниковим словом




4. Підручник с. 112 - дати відповіді на запитання

5. Підручник с. 111-112
    Читати оповідання в особах.


СЕРЕДА 01.04.2020
Тема: Наполеглива праця – запорука успіху.
            Оксана Кротюк «Пластиліновий песик».
1. Підручник с. 113
    Опрацювати слова





2. Підручник с. 113-114
    Читати твір за Оксаною Кротюк "Пластиліновий песик"

3. Підручник с. 114 - дати відповіді на запитання

4. Прочитати в творі виділені слова та переказати прочитане оповідання.


ПОНЕДІЛОК 06.04.2020
Тема: "Маленькими кроками до великих перемог.
             За Дженніфер Мур-Маллінос «Я все зможу!»."

1. Мовленнєва розминка
















2. Робота за підручником
    с. 115 - прочиати речення (вгорі)








Прочитай правильно слова









3. Прочитати оповідання за Дженніфер Мур-Маллінос "Я все зможу!" с. 115-116


4. Дати відповіді на запитання с. 116-117

5. Переказати оповідання


ВІВТОРОК 07.04.2020
Тема: "Чи варто ризикувати?
           За Оксаною Радушинською «День народження!»."

1. Мовленнєва розминка




















2. Прочитай правильно слова







3. Прочитай оповідання за Оксаною Радушинською "День народження" с. 117-118


4. Дай відповіді на запитання с. 118-119

     - Чи схавулюєш ти вчинок хлопчика?

5. Переглянь відео



 - Чому пітарди можуть бути небезпечними?

6. Перекажи оповідання с. 117-118



СЕРЕДА 08.04.2020
Тема: "Чи варто ризикувати? (продовження теми)
За Оксаною Радушинською «День народження!» (продовження)."


1. Мовленнєва розминка




















2. Пригадай, про що йшлося в першій частині оповідання "День народження"

3. Прочитай продовження оповідання за Оксаною Радушинською "День народження" с. 119-120


4. Дай відповіді на запитання:

  • Хто з дійових осіб сказав: "Нізащо не погоджуйся!.. Ти ж добре знаєш, як це небезпечно!"
  • З якою метою герой твору сказав ці слова?
5. Пригадай правила користування піротехнічними засобами






















6. Переказати оповідання с. 119-120



П'ЯТНИЦЯ 10.04.2020
Тема: "Робота з дитячою книжкою
           «Скринька казок зарубіжних письменників  
           Ганс Крістіан Андерсен  "Принцеса на горошині"»"


1. Мовленнєва розминка




















2. Гра "Упізнай казкового героя"



















Ганс Крістіан Андерсен "Гидке каченя"

3. Перегляньте відео





















4. Виразне читання казки


















Перейдіть за посиланням 

https://drive.google.com/open?id=1W-KYUFJolH7NPAk6p-K9Osxv8nME3mm34oMmLpNXg7s


5. Словникова робота






















6. Вибіркове читання казки






















7. Хвилинка вторчості



















Намалюй ілюстрацію до казки



ПОНЕДІЛОК 13.04.2020
Тема: "Пізнаю себе.
            За Дженніфер Мур-Маллінос «Безліч емоцій»."



1. Знайомство із книгою "Безліч емоцій" в 2 частинах.



























В книгах "Безліч емоцій" дитина навчиться розрізняти почуття, емоції, відчуття. Адже кожен переживає найрізноманітніші почуття та емоції. Є серед них приємні, позитивні: відчуття щастя, приємного здивування або схвильованості, але є й протилежні — сум, гнів, пригнічений стан. Дитина зможе зрозуміти, що значить нудьгувати або бути в грайливому настрої. Навчиться насолоджуватися приємними емоціями, а коли переживатиме негативні, просто зможе вирішити проблему — і почуватиметься набагато краще.


2. Прочитай деякі ситуації із книжок.


КОЛИ ТИ У ЗАХВАТІ!

Мені наснився сон, у якому я був рок-зіркою і тисячі людей прийшли подивитися на мене і послухати, як я співаю. Коли я піднявся на сцену, натовп зшаленів. Люди були такі щасливі! Люди були в захваті! Вони аплодували і раділи, стрибали вгору. Почуття повного захвату - це сильна емоція! 

Чи бувало в тебе таке відчуття, коли здавалося, що от от вибухнеш?





КУМЕДНИЙ ДЖЕК ЗІ ШКАТУЛКИ ПЕРЕДЧУВАЄ!

Джек у захваті, коли діти відкривають шкатулку і вмикається музика. Не повірите, але Джек завжди відчуває, коли це станеться. Він з нетерпінням очікує на здивовані вирази на обличчях дітей, коли вистрибує зі своєї домівки. Це почуття можна порівняти з моїм почуттям, коли я не можу дочекатися Дня народження і мені все кортить відкрити нарешті подарунки. 

Передчуваю: зараз буде весело! 





ГРАЙЛИВИЙ НАСТРІЙ

Коли я повертаюся зі школи, мій пес стає дуже грайливим! Він такий щасливий, що бачить мене! І мені здається ніби він усміхається до мене. Іноді він знаходить свою улюблену іграшку, бере її в зуби, трошки тресе і високо підкидає. 

Почуватися весело і безтурботно, бути сповненим енергії - це таке радісне відчуття! 





МІСТЕР СОРОМ'ЯЗЛИВИЙ

Чи бувало в тебе бажання сховатися під стіл, коли ти спинився в якомусь місці, повному незнацомців? Я, наприклад, коли зустрічаю нових людей, стаю дуже тихим, відвертаюсь, а іноді затуляю обличчя. Мені складно відповісти на їхне привітання й підтримати бесіду, - Містер Сором'язливий - так тоді називає мене матуся. 

А тобі знайоме це почуття?





ГРАЙЛИВИЙ НАСТРІЙ!

Чи бачив ти коли-небудь кошеня, яке б сиділо спокійно? Я - ніколи! Кошенята завжди грають, бігають, ганяються за своїми хвостиками, нападають на своє відображення в дзеркалі й полюють на паперовий бантик на мотузочці. У нас завжди грайливий настрій. Іноді вони можуть завдати і шкоди, наприклад, заплутати нитки в кошику. Адже кошенята завжди розважаються. 

Бути грайливим - це чудове почуття!




3. Проаналізуй кожну емоцію.

    - Які емоції ти відчуваєш частіше?

4. Перекажи ту ситуацію, яка тобі запам'яталася найбільше.



ВІВТОРОК 14.04.2020
Тема: "Пізнаю себе (продовження теми).
               За Дженніфер Мур-Маллінос «Безліч емоцій»."


1. Пригадай, про які емоції ти вчора читав.

 


2. Прочитай вірш




3. Ознайомся із різними емоціями






























































4. Зроби усно вправу





5. Прочитай вірш про Сашка і пограй в гру




















6. Попраюйте в парах разом з батьками








Дякую за роботу




СЕРЕДА 15.04.2020
Тема: "Діагностична робота: робота з літературним твором. В.Сухомлинскьий "Красиві слова і красиве діло"


Для виконання діагностичної роботи необхідно: 

1. Діти повинні самостійно прочитати текст
    для цього перейдіть за посиланням 
https://drive.google.com/open?id=1iA9oEicRZPPmPulZVoVIRqeaTQFJZVeCA6mSMDdGkVc 


2. Виконати тестові завдання 
https://www.classtime.com/ - код для участі DVWQMP



ВІВТОРОК 21.04.2020
Тема: "Як досягнути успіху?
Оксана Павлова «Якби я мав такі кросівки…»."

1. Мовленнєва розминка

                                                                                                  


2. Прочитати правильно слова



3. Прочитати твір Оксани Павлової "Якби я мав такі кросівки..."

Підручник с. 121-123

4. Дай відповіді на запитання с. 123


СЕРЕДА 22.04.2020
Тема: "Як досягнути успіху? (продовження)
Оксана Павлова «Якби я мав такі кросівки…»"

1. Мовленнєва розминка







2. Повторити читання твору Оксани Павлової "Якби я мав такі кросівки..."
   Підручник с. 121-123


3. Переказати детально твір 



П'ЯТНИЦЯ 24.04.2020
Робота з дитячою книжкою
«Марина Павленко "Півтора бажання"»

1. Мовленнєва розминка




















2. Ознайомтесь із біографією Марини Павленко












3. Творчість письменниці




4. Книжка "Півтора бажання"

Ця книжечка - про бабусю Ялосовету, яка збирала казочки. Ох, і назбирала вона їх за своє життя! Серед них і недбала і необережна, неймовірна і забудькувата, вередлива, ще й ощадлива. Жили вони у неї в скрині, та якось Казка-Мандрівниця не повернулась… Про пригоди Казки та її сестер розповість дотепна і повчальна книжечка Марини Павленко.





5. Ознайомтесь із казками з книжечки та прочитайте одну з них.
    Перейдіть за посиланням 
https://mala.storinka.org/марина-павленко-півтора-бажання-казки-з-ялосоветиної-скрині.html